blogpost image

Er zijn steeds meer grote en kleinere winkels die gebruik maken van portofoons en walkies talkies. Deze communicatiemiddelen kunnen op tal van verschillende manieren worden ingezet en bieden u al retailer verschillende voordelen! In dit artikel zetten we een aantal van deze voordelen voor u op een rijtje. Wellicht is het gebruik van portofoons en walkie talkies ook voor uw winkel interessant!

In ons assortiment vindt u verschillende modellen portofoons en walkie talkies, van verschillende bekende en gerenommeerde merken. Het fijne aan veel van deze walkie talkies is dat u geen vergunning nodig heeft om dit communicatiemiddel in uw winkel te mogen gebruiken. Wanneer u voor een privénetwerk kiest, dan kan het aanvragen van een vergunning wel noodzakelijk zijn. Meer over vergunningen bij het gebruik van portofoons en walkie talkies binnen winkels leest u op onze website.

Portofoons voor de beveiliging van winkels.
Het meest voor de hand liggende voorbeeld van een toepassing van portofoons en walkie talkies binnen winkels is de beveiliging hiervan. Het kan zeker in iets grotere winkelpanden behoorlijk lastig zijn om voor een goede beveiliging te zorgen. Dure camerasystemen kunnen de diefstal van producten registreren, maar dit lang niet altijd voorkomen. Met een beveiliger binnen uw winkel is de kans op een winkeldiefstal aanzienlijk kleiner. Voor beveiligers is het belangrijk dat zij goed te bereiken zijn, waarbij u niet afhankelijk wilt zijn van het bereik van een mobiele telefoon.

Door gebruik te maken van portofoons en walkie talkies binnen uw winkel, bent u verzekerd van een goed bereik. In het geval van nood kunt u een beveiliger via dit communicatiemiddel bereiken, die vervolgens direct tot actie over kan gaan. Het is sterk aan te raden om de portofoons te combineren met een headset, zodat een beveiliger de portofoon niet voortdurend in de hand hoeft te houden.

Communicatie tussen verschillende afdelingen.
Naast de communicatie tussen beveiligers binnen uw winkel, kan ook de communicatie tussen verschillende afdelingen makkelijker worden door gebruik te maken van portofoons en walkie talkies. Met een portofoon kan er bijvoorbeeld heel snel gecommuniceerd worden tussen iemand binnen de winkel en iemand in het magazijn! Zo weet een klant sneller of een bepaald product op voorraad is, wat frustraties tegengaat. Daarbij is het ook voor een medewerker fijner, dat hij of zij niet eerst naar het magazijn hoeft te lopen om de vraag van een klant te kunnen beantwoorden.

Voor de communicatie tussen verschillende afdelingen of beveiligers van uw winkel heeft u niet direct dure communicatiesystemen nodig. Wij bieden portofoons en walkie talkies van een relatief goede kwaliteit aan voor een kleine honderd euro! Hiermee heeft u een goede start om de communicatie binnen uw winkel te verbeteren.

Terug naar blog overzicht: