Wat zijn de voordelen van digitale portofoons voor bedrijven
Algemeen

Wat zijn de voordelen van digitale portofoons voor bedrijven

Steeds meer bedrijven zien het voordeel

Er zijn steeds meer winkels die gebruik maken van walkie talkies en portofoons. Denk bijvoorbeeld aan grote kledingwinkels, bouwmarkten, enzovoorts. Daarbij worden walkie talkies en portofoons ingezet voor de beveiliging van winkelcentrums en grote bedrijfspanden. Wist u dat walkie talkies en portofoons ook binnen supermarkten goed van pas kunnen komen? Er zijn verschillende manieren om deze walkie talkies en portofoons in te zetten binnen uw supermarkt. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een portofoon voor de communicatie tussen het magazijn en een teamleider op de werkvloer.

Een teamleider kan via de portofoon of walkie talkie razendsnel bij de werknemers in het magazijn navragen of bepaalde producten op voorraad zijn als een klant hiernaar vraagt. Zo hoeft een klant minder lang te wachten en worden frustraties voorkomen! Dit vergroot de kans dat een klant uw supermarkt met een tevreden gevoel verlaat en op een later moment nog eens terugkeert. De communicatie tussen een teamleider en iemand in het magazijn is echter slechts een voorbeeld van de toepassing van portofoons en walkie talkies binnen supermarkten.

Beveiliging van een supermarkt met portofoons.
Ook voor het beveiligen van een supermarkt kan het gebruik van 
portofoons of walkie talkies raadzaam zijn. Een beveiliger moet snel te bereiken zijn in het geval van een overval of klanten die lastig doen aan de kassa. In zo’n geval wilt u niet afhankelijk zijn van het bereik van uw mobiele telefoon, die zeker in de grote supermarkten vaak niet voldoende is. Met een portofoon of walkies talkie weet u zeker dat een beveiliger altijd te bereiken is! Een beveiliger kan via de portofoon worden aangestuurd vanuit een centrale camerakamer van de winkel, vanuit de servicebalie naast de kassa’s, of door een teamleider in de winkel.

Doordat op een portofoon of walkie talkie vaak meerdere kanalen in te stellen zijn, kunt u verschillende gesprekken los van elkaar houden. Zo hoeft een beveiliger de gesprekken tussen teamleiders niet te volgen en teamleiders de gesprekken van een beveiliger niet! Er kan natuurlijk ook voor gezamenlijk kanaal gekozen worden in het geval van nood.

Communicatie tussen de servicebalie en teamleiders.
Het kan voorkomen dat een klant aan de servicebalie verschijnt met een product wat over datum is, wat beschadigd is, enzovoorts. In zo’n geval is het vervelend als de medewerker achter de servicebalie eerst de winkel in moet lopen om een nieuw product voor de klant te pakken. Door gebruik te maken van de portofoons of walkie talkies binnen de supermarkt, kan een teamleider op de werkvloer worden gevraagd om het product voor de klant te pakken.

De combinatie van een headset met een portofoon of walkie talkie is hierbij sterk aan te raden. Zo hoeft u de portofoon niet voortdurend in de hand te houden!

Terug naar blog overzicht:

circle-arrow-left Terug naar overzicht