Klantcases

Image
McDonald’s
McDonald’s

McDonald's is al 40 jaar geworteld in de Nederlandse samenleving. Het streven naar kwaliteit in alle facetten van de bedrijfsvoering staat centraal. Dit heeft McDonald's vertaald in de visie ‘Good Food Fast’. McDonald's wil iedere gast op elk gewenst moment de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze bieden. Meer dan 70% van de McDonald's restaurants wereldwijd is eigendom van lokale zelfstandige ondernemers (franchisenemers).

Zo ook de vestiging Hoofddorp die eind 2015 op het punt stond te starten met een nieuw concept voor McDonald's in Nederland. In dit nieuwe concept worden de bestellingen aan tafel gebracht bij de klanten. De vestiging in Hoofddorp zou de pilot draaien en was op dat moment op zoek naar een goed en betrouwbaar communicatie systeem voor in het restaurant.

In de keuken en McDrive werd al gebruik gemaakt van een communicatie systeem. Het nieuwe systeem moest los van het bestaande werken, en moest aan de volgende criteria voldoen:

- Eenvoudig in gebruik

- Goed bereik

- Compact

- Onopvallend

- Goede headset

- Perfecte verstaanbaarheid

- Robuust

Tijdens de gesprekken kwam ook duidelijk naar voren dat zodra de pilot zou slagen, deze snel verder uitgerold zou worden naar andere vestigingen in de randstad. Hierbij is het van belang dat McDonald's kon vertrouwen op gemaakte afspraken voor nu maar ook voor de langere termijn.

In overleg met de eigenaar is de keuze gemaakt voor de Kenwood PKT-23 in combinatie met de KHS-34 headsets. Voordeel van deze mini portofoon is de extreem goede prijs-kwaliteitverhouding, en dat deze ruimschoots voldoet aan de gestelde criteria. Aangezien wij van PortofoonWEB niet zo van de praatjes zijn maar liever van concrete voorbeelden hebben wij toen besloten een testset op te sturen zodat deze in de praktijk getest kon worden.

Al snel kwam het verlossende telefoontje van de eigenaar dat de Kenwood PKT-23 glansrijk door de test was gekomen, evenals de pilot (table service) om bestellingen aan tafel te brengen.

Inmiddels anno 2018 en een flink aantal vestigingen verder kunnen wij spreken van een zeer succesvolle samenwerking. Wij zijn McDonald's ook zeer dankbaar om onderdeel uit te maken van dit zeer geslaagde project wat nog volop in beweging is.

Door deze case hebben wij ook zeer veel ervaring opgedaan met zaken die van belang zijn en spelen binnen de restaurants. Met deze ervaring hebben wij ook vele andere bedrijven werkzaam in de horeca, retail, fast food etc. etc. kunnen voorzien van de juiste oplossingen.

Bent u ook op zoek naar een goede communicatie oplossing? Neem dan gerust contact met ons op.

Toon per pagina